Авиоексперт: При аварийно кацане противопожарните екипи трябва да са близо до пистата

20
Авиоексперт: При аварийно кацане противопожарните екипи трябва да са близо до пистата

„Не би трябвало електрозахранването на се повлият от мълнии, но електромагнитното поле може да повлияе на управлението на самолета. Проблемът е възникнал в небето. Пилотът казва, че е загубил радиовръзка. След това прави два кръга в небето. Все пак летището подсигурява аварийно кацане и има осигурен коридор. При аварийно кацане противопожарните екипи трябва да са близо до пистата, за да не се стига до трагедии. Най-малко 10 екипа е трябвало да има. Според експерта пилотът не е подал сигнал за аварийно кацане и противопожарните служби не са били уведомени, за да могат да реагират“, подчерта експертът.


Свидетели сме на една поредица от лошо стечение на обстоятелства, а също и на недобра организация. Суперджетът на Русия излита към опасна зона с развиваща се буря, която по принцип се избягва. Това каза бившият главен инспектор по безопасността на полетите към Министерството на транспорта Ангел Борисов в ефира на БТВ.

По думите му мълнията не би трябвало да влияе на самолета. „По-вероятно е да се касае за проблем в повреда в електрическото захранване на самолета“, допусна той.

По думите на Борисов, кацането е било неграмотно. „От кадрите се вижда, че самолетът прави три отскока преди да кацне. При първия опит, предният колесник се забива в земята и се стига до възпламеняване на керосина в резервоара. Ако не беше възникнал пожара, хората щяха да оцелеят“, убеден е авиоекспертът.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
20

Свързани новини

Водещи новини

Авиоексперт: При аварийно кацане противопожарните екипи трябва да са близо до пистата | Новини.бг