“Едно от най-важните предимства е създаването на електронен архив и възможност за бързи справки в него.”, обясни кметът Георги Икономов.
От началото на 2019 г. Общинска администрация – Банско въведе безхартиения документооборот.
Във всеки един момент заявителят на административна услуга може да проследи движението на преписката си. Част от ползите от безхартиения обмен на документи са, че спестява време, материален и човешки ресурс.
Община Банско е първата община сред общо 140, обслужвани от ИИС „Акстър офис”, която е поела нелеката задача да махне и драстично намали употребата на хартия. Получените документи постъпват в автоматизираната информационна система.
След това те се регистрират и продължават да се движат по електронен път до резолирането, съгласуването и утвърждаването им.
“Срещаме разбиране в ръководството, което подкрепя подобни проекти и това за мен е гаранция за успех. Ние искаме да облекчим гражданите и бизнеса, като им създадем условия по електронен път да подават документи и да получава услуги – бързо и качествено”, посочи Десислава Хаджирускова – директор дирекция „Административно обслужване” в община Банско.
Решението се ползва от всички служители. Достъпът на всеки служител до него се определя от отговорностите му. „Така много по-лесно се проследяват и следят сроковете за изпълнение от служителите”, добави кметът. Системата за безхартиен обмен е едно естествено продължение на успешни стъпки на Общината към въвеждане на електронното управление.
)