Асистентът, наречен ФРАни, ще може да дава информация по въпроси като изходите за заминаващите полети, достъпа до безжичен интернет и разположението на ресторантите. Той може да общува с хората на английски, немски и още седем езика.
Освен на летището във Франкфурт технологията ще бъде изпробвана на централната гара на Берлин през юни тази година.
ФРАни използва данни от информационната система на летището и може да разбира и да отговаря на въпроси, зададени от пътници за летищните съоръжения, както и да дава туристическа информация.
Роботизирана глава ще използва изкуствен интелект, за да предоставя информация на пътниците на летището във Франкфурт през шестседмичен изпитателен период, съобщи Си Ен Би Си.
Проектът е резултат от сътрудничество между летищния оператор Фрапорт (Fraport) и Де Бе систел (DB Systel), доставчик на информационни услуги за германската жп компания Дойче бан (Deutsche Bahn). Технологията на ФРАни е базирана на изкуствен интелект и "гласов потребителски интерфейс, базиран на облачни услуги".
5 декември 2025 г. в 09:08 ч.
)