"Фейсбук" въвежда по-строги правила за политическата реклама преди европейските избори

42
"Фейсбук" въвежда по-строги правила за политическата реклама преди европейските избори
© Pixabay

"Фейсбук" е подложен на натиск да увеличи прозрачността и проверките в платформата си след руската пропаганда, опитала се да повлияе на президентските избори в САЩ през 2016 г. Компанията планира през юни повечето от тези мерки да обхваща целия свят.

,,За да се предотвратят злоупотреби и намеса, всички рекламодатели от ЕС ще трябва да имат разрешение в страната си да представят реклами, свързани с изборите за Eвропарламента'', заяви вицепрезидентът на медията Ричард Алън, цитиран от ДПА.

,,Изправени сме пред находчиви, изобретателни и финансово обезпечени противници, които променят тактиката си, щом установим злоупотреба. Смятаме обаче, че те (правилата) ще спомогнат да се избегнат намеси във "Фейсбук" по време на изборите'', отбеляза той, цитиран от Франс прес.

Компанията "Фейсбук" съобщи, че въвежда по-строги правила за политическа реклама в Европейския съюз, за да се предотврати чужда намеса в предстоящите избори за Европейски парламент, предадоха световните агенции.

Алън призна, че правилата вероятно няма да успеят да спрат изцяло злоупотребите.

Компанията се надява допълнителните проверки на самоличността и местоположението да създадат "реална бариера пред всеки, който възнамерява да използва нашите реклами за външна намеса в изборите в дадена страна", отбеляза Алън. Подобни мерки бяха въведени в последните месеци за изборите в Индонезия и Канада. Европейските избори ще се състоят в периода между 23 и 26 май, припомня ДПА.

Новите правила имат за цел също да увеличат прозрачността, като изискват всеки рекламодател, публикуващ политическо съдържание, да разкрива самоличността си, а потребителите ще имат достъп до тази информация, като натиснат бутон "Платено от". Данните за тези реклами ще се съхраняват в общодостъпна онлайн библиотека за срок от 7 години.

Ограниченията се отнасят да съдържание, свързано с предизборната кампания на политици или политически партии, както и за политически реклами, които целят да агитират или разубедят хората да гласуват.

Последвайте канала на

БТА
42

Водещи новини

"Фейсбук" въвежда по-строги правила за политическата реклама преди европейските избори | Новини.бг