„Недофинансирането на БДЖ е системно... Отново имаме двоен аршин. И отново държавата казва, че железопътният транспорт не е приоритет“, посочи още председателят на комисията.
„Повече от 50% от мутрисните влакове са за ремонт“, обясни той.
„Ще става ясно колко е зле тепърва. Днес комисията изслуша министърът на транспорта Росен Желязков, където стана ясно, че в компанията има три оставки и множество проблеми“, обясни той.
Трява да се направи нещо повече от това да се искат оставки. Има риск от променяне на разписанията и спиране на влаковете. Данни за проблемите бяха изнесени частично. Железницата като транспорт си остава най-екологичният.
По думите му днес е станало ясно, че в БДЖ всеки прехвърля отговорност на подчинен или на висшестоящ по редицата.
По думите му проблемите са натрупани с времето.
Ситуацията в БДЖ по думите му е зле, но трябва да се даде заявка, че е приоритет за държавата.
Според него трябва да се има предвид проблемът с парите и възнагражденията на хората, които работят в БДЖ. По-голяма беда обаче са спрените поръчки за нови влакове и ремонти.
Това заяви в студиото на „Още от деня“ по БНТ председателят на транспортната комисия в парламента Халил Летифов, който коментира темата за застраховките и съдбата на БДЖ.
Халил Летифов разясни, че никой не може да гарантира какво е качеството на вагоните, колко са годни и дали можем да им вярваме.
„Надявам се този одитен доклад да даде отговор. Другото, което е застрашено, е как точно ще се изпълнява графикът, ако това не отговаря на очакванията ни. Получихме уверение от министъра, че на първо място ще се постави безопасността на гражданите“, заяви той.
)