)
„Надявам се този одитен доклад да даде отговор. Другото, което е застрашено, е как точно ще се изпълнява графикът, ако това не отговаря на очакванията ни. Получихме уверение от министъра, че на първо място ще се постави безопасността на гражданите“, заяви той.
„Недофинансирането на БДЖ е системно... Отново имаме двоен аршин. И отново държавата казва, че железопътният транспорт не е приоритет“, посочи още председателят на комисията.
„Повече от 50% от мутрисните влакове са за ремонт“, обясни той.
„Ще става ясно колко е зле тепърва. Днес комисията изслуша министърът на транспорта Росен Желязков, където стана ясно, че в компанията има три оставки и множество проблеми“, обясни той.
Трява да се направи нещо повече от това да се искат оставки. Има риск от променяне на разписанията и спиране на влаковете. Данни за проблемите бяха изнесени частично. Железницата като транспорт си остава най-екологичният.
По думите му днес е станало ясно, че в БДЖ всеки прехвърля отговорност на подчинен или на висшестоящ по редицата.
По думите му проблемите са натрупани с времето.
Ситуацията в БДЖ по думите му е зле, но трябва да се даде заявка, че е приоритет за държавата.
Според него трябва да се има предвид проблемът с парите и възнагражденията на хората, които работят в БДЖ. По-голяма беда обаче са спрените поръчки за нови влакове и ремонти.
Това заяви в студиото на „Още от деня“ по БНТ председателят на транспортната комисия в парламента Халил Летифов, който коментира темата за застраховките и съдбата на БДЖ.
Халил Летифов разясни, че никой не може да гарантира какво е качеството на вагоните, колко са годни и дали можем да им вярваме.
Последвайте канала на