)
,,Една елементарна част на автомобил на 15 години струва примерно 300 лева, докато една смяна на гуми ни струва минимум 200 лева. С други думи - купувайки си кола, ние си купуваме и отговорност'', каза още тя.
,,Колкото по-стари стават автомобилите, толкова повече трябва да се плаща за тях. Така е навсякъде в Европа. Грешно е разделението между бедните и богатите. Ние сме нормални хора, които трябва да караме нормални автомобили'', добави Цанева.
,,Новите налози в никакъв случай няма да намалят вредните емисии на въздуха. Като цяло в момента използваме само тоягата, а морковът почти го няма. На практика излиза така, че богатите ще плащат по-малко, а бедните – повече'', каза Радков.
,,Старите автобусите, товарните автомобили, които са основни замърсители – за тях също трябва да се помисли. Пък и в крайна сметка вдигането на горивото, на застраховките няма да спре водачите да карат колите си'', заяви Емил Панчев.
,,Това е стъпка към екологията, тъй като с новите данъци стимулираме по-новите автомобили'', сподели от своя страна инж. Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти.
,,Това са данъци, срещу които трябва да видим нещо насреща. А ние нямаме нищо. Паркоместата намаляват, дупките се увеличат, трафикът в София става все по-тежък и по-тежък'', коментира по темата Христо Радков от Българското обединение на шофьорите.
От 23 лева годишен данък, сега ще бъде 32 лева, тоест няма да има никакъв реален ефект. Това е просто поредното увеличение, което няма да спре водачите да карат колите си.
Това заяви в сутрешния блок на БТВ Цветелина Цанева от Асоциацията на вносители на автомобили.
Последвайте канала на