От Столичната община са категорични, че вкарването на еко елемент при определянето на данъците е стъпка в правилната посока.
От догодина отпада и данъчната отстъпка за наличие на катализатор. Всичко това обаче е под въпрос, тъй като всяка община ще решава каква тежест да имат мощността и годината на производство в новата формула.
По-високи данъци за старите коли и по-ниски за новите автомобили предвиждат промени в данъчните закони за догодина. Те са подготвени от Министерството на финансите.
Освен мощността и възрастта на колата, които досега единствени определяха размера на налога, от догодина се предвижда да се включи и еко компонента. В зависимост от това дали колата има въобще еко оценка и каква е тя онези които замърсяват повече, трябва да се подготвят да плащат доста по-високи данъци. Така за коли над 20 години без евростандарт данъкът може да скочи и с над 50 процента, а за 10-годишна кола намалението може да е и с около 20 на сто, съобщава БТВ.
Собствениците трябва да имат предвид и друго при плащането на данъци през 2019 г. Вече няма как при наличие на няколко жилища в различни градове да обявите всичките за основни и да използвате данъчни облекчения.До момента общините не обменяха информация за това, но вече работи специална система, която ще пресече тези измами.
Според икономисти не повече от една трета от собствениците на автомобили у нас догодина ще плащат по-ниски данъци. Въпреки това поскъпване, обаче, България едва ли ще излезе от категорията „авто морга” на Европа, смятат от Асоциацията на вносителите на автомобили. Според тях стъпката, която се предприема, е недостатъчна.
)