)
Родители на първокласници в столичното 105-о СУ „Атанас Далчев“ се оплакват от ученик, който системно тормози децата им. Те дори са наели адвокат.
"Мисля, че е пуснал две жалби в полицията срещу мен", отговори Тенев и разказа, че на първата родителска среща през ноември, когато срещу проблемното дете вече е имало седем жалби, разговорът е ескалирал емоционално и той е заявил, че ще на прави всичко по силите си да защити детето си.
Адв. Ангел Стамболийски, който е нает от родителите, разказа, че е отправил покана към директора на училището да вземе необходимите мерките по закон това дете да бъде преместено в друго училище. „До момента няма никаква промяна от страна на семейството на това дете. Случките продължават. До момента има подадени над 18 жалби до директора, въпреки това моите клиенти и доверители не виждат никакви усилия, никакъв пряк резултат тази ситуация да бъде променена“, каза той.
Бащата г-н Кенаров заяви, че за него „всичко това е форма на конфликт между родители, които използват децата си като оръжие в тази битка. Уморен е от всичко това и е решил да не обръща повече внимание на това, което се случва“. Той е сезирал Регионалния инспекторат по образованието и Столичната община и твърди, че срещу него има отправени заплахи за саморазправа от г-н Тенев.
Родители разказаха, че проблемният ученик има „силно изразени поведенчески проблеми“. Става въпрос за физическо малтретиране, гонене, блъскане по чиновете, отваряне на шкафчетата, на чантите, а родителите на ученика застават зад детето си и не желаят да вземат мерки. Почти всеки ден имаме някаква случка с този ученик", каза баща на един от потърпевшите първолаци пред БТВ.
Според зам.-директора Снежина Георгиева в голяма част от училищата в страната подобни ситуации се случват всеки ден. Тонът, по който се води разговора между родители и институции в последните месеци, „най-малкото не отговаря на добрите нрави“, смята тя. Съобразно механизма за превенция на тормоза училището е предприело редица мерки, на ученика е създаден екип за мерки за обща и допълнителна подкрепа, посещава психолог и работи с педагогически съветник. Това, което родителите искат – преместването му в друго училище, по закон няма как да се случи, предвид, че е в първи клас, каза тя.
Според класния ръководител Иванка Лазарова „в клас агресия не съществува“, защото тя успява да овладее положението. Проблемният ученик, по думите, е хиперактивен с поведенчески проблеми и не работи в часовете. Лазарова вече е разговаряла с бащата, с поред когото обаче учениците провокират детето му и нещата не са такива, каквито се представят.
Последвайте канала на