Нова платформа ще помага в споровете между клиенти и търговци

29
Нова платформа ще помага в споровете между клиенти и търговци
© Pixabay

Новата виртуална платформа "Аз-клиентът" ще даде възможност на клиентите и търговците да разрешат с помирение за няколко дни потребителски спор. Приложението беше представено на пресконференция в БТА от Йонко Лазаров - ръководител на проекта и от Димитър Маргаритов - председател на Комисията за защита на потребителите.

Чрез приложението, което може да изтегли всеки, гражданите ще имат възможност да подават сигнал за некоректно търговски поведение. С моментна снимка с местонахождение или чрез касова бележка, ще се локализират търговските обекти.

Когато се отбележи местонахождението, системата автоматично предлага търговски обекти в близост, като потребителят избира кой точно е обектът. Гражданите ще могат освен да онагледяват некоректната практика, да коментират и писмено сигналите. Коментари могат да правят не само подалите сигнали, но и всички потребители на платформата. Търговецът се известява за случая за некоректна практика чрез имейл, sms, съобщение.

Търговските обекти ще имат възможност в рамките на пет дни да реагират, за да завърши казусът с помирение и всички страни да са удовлетворени. Комисията за защита на потребителите ще се намесва в случай, че търговците не реагират в срок.

Приложението цели нелоялните търговски да практики да намалеят, да има все повече помирителни производства преди да се намеси санкциониращият орган.

Последвайте канала на

Десислава Станева
29

Свързани новини

Водещи новини

Нова платформа ще помага в споровете между клиенти и търговци | Новини.бг