)
„Делегираните бюджети не са израз на този принцип. Те са съвкупност от правомощия на директорите по отношение на управлението на бюджета, които са регламентирани в закона", каза Меглена Кунева.
Системата на образованието е сложна, всички си даваме сметка за това. Това е система с около 2500 училища, 2000 детски градини, финансирани от 269 първостепенни разпоредители с бюждет. Тя се нуждае от непрекъснато оптимизиране и то постоянно се прави. Това каза министърът на образованието и науката Меглена Кунева, в отговор на депутатски въпрос по време на парламентарния контрол.
Министър Кунева допълни, че са налице немалък брой компенсаторни механизми за осигуряване на равен достъп до качествено и ефективно образование.
Минисър Кунева обясни, че понятието „парите следват ученика“ не е нормативно. По думите й определянето на средствата от държавния бюждет за финансиране на разходите на образователните институции до ниво първостепенни разпоредители с бюждет – Министерство и общини, зависят и от броя на учениците. Министър Кунева заяви, че разпределителният механизъм не е базиран изцяло на бройката на учениците. По думите ѝ 20% от средствата, получени по разходните стандарти се разпределят на база на критерии различни от броя на учениците.
Питането бе във връзка с прилагането на принципа "Парите следват ученика" при финансирането на училищните институции.
По думите й оценката от функциите на този механизъм е положителна по всеобщо мнение.
Последвайте канала на