И предполагам, че в началото на отоплителния сезон те ще ескалират”, заяви Манолова.
Тя поясни, че без да уведомят своите длъжници, какво дължат, топлофикациите пристъпват към принудително изпълнение, при което начисляват всевъзможни такси.
„Редно е да го информират, че ще му заведат съдебно дело, ако не плати, да го информират какво дължи. Но те не го правят. Пристъпват, защото е по-лесно, направо към съдебна процедура по бързия ред на заповедното производство.
В момента има висящи около 300 жалби, които са срещу „Топлофикация“-София. Това каза омбудсманът на Република България Мая Манолова в предаването „Още от деня” по БНТ.
“Аз съм омбудсман от един месец и 15 дни и е нормално хората да изпитват известни съмнения за това доколко мога да се справя изобщо с издевателствата на монополните дружества върху гражданите. А и не се учудвам, че такова е тяхното мнение, предвид огромното количество жалби, които постъпват в институцията точно заради, добре казано, робството на монополните дружества. В момента има висящи около 300 жалби, които са срещу „Топлофикация“-София.
Тя посочи, че тези жалби са постъпили през последните месеци. „Хората се оплакват първо от необяснимите сметки - по такъв начин „Топлофикация“ съобщава на хората какво дължат, че аз лично не мога да се оправя, а и всички, които са писали до институцията, със същността на тези сметки.
Сметките са изключително високи, което е и поради лошото техническо състояние и на сградните, и на другите инсталации. Съществува робството на т.нар. такса „сградна инсталация“, тоест ползваш-не ползваш, плащаш. И последното безобразие на „Топлофикация“, с което се сблъсках, е издевателствата на фазата на принудителното събиране на вземания”, допълни Манолова.
)