"Ние сме наясно какво се случва, защото го усещаме и върху личните си автомобили. Плащаме скъпо гориво, а не получаваме качество", категорични са експертите.
"Има пряка възраст между качеството на гориво, обучението и смъртността по пътищата. Това е в противовес на европейските изисквания", посочи Йонко Иванов.
"Аз зареждам от големите вериги и досега съм нямал проблем". Това каза енергийният експерт Атанас Тасев. Въпреки това той отбеляза, че сме много зле със системата за контрол.
Васил Велев призова за по-стриктен граждански контрол. "Не са виновни само малките, големите бензиностанции също се поддават на тези злоупотреби".
Вчера премиерът Бойко Борисов изнесе шокиращи данни за качеството на горивата ни. Според думите му 40% от горивото е терпентин. По този повод БТВ потърси мнението на експертите.
Терпентинът в двигателя на автомобила е химически разтворител. Той намалява октановотло число и носят риск от възпламеняване и намаляват живота на двигателя, обясни експерт. Двигателят не работи равномерно, няма мощност и бавно се разрушава. Освен това му се скъсява живота. Освен терпентин се слагат и други различни химични разтворители.
"Тези разтворители са много агресивни също и към гумените уплътнения, те разграждат дори горивото и маслата. При дизеловите автомобили горивото се запалва по-рано, точно в момента на впръскване на горивото в двигателя, получава се кокс и двигателят се запушва. Когато се запуши на 50% цилиндрите трябва да се почистят. Много трудно може да се разбере, че горивото е некачествено. Съветвам да си обслужвате редовно колата, защото горивата окисляват бързо автомобила", съветват експертите.
)