Работната срещата в Министерството на културата е втора по проблема. Целта й е да изработи национална план-програма за безплатни посещения с образователна цел на учениците до 18 г. по Чудесата на България.
Преподавателите са категорични, че уроците "на терен" ще помогнат на децата да усвоят материала и ще "запалят" интереса им към различни сфери.
Единен афиш за всички дни на отворените врати в музеите, театрите, галериите и културно-историческите атракции. Това е една от спешните мерки, които ще обсъждат на работна среща днес министрите на културата и образованието Вежди Рашидов и Тодор Танев, председателката на комисията по култура и медии в НС Полина Карастоянова, изпълнителният директор на Националното сдружение на общините Гинка Чавдарова, председателката на Синдиката на българските учители Янка Такева, кметове и шефове на музеи, пише в. "Стандарт".
Идеята е спешно да се обобщят в един публичен регистър всички дни, в които културните институции пускат ученици без вход. Така през оставащите седмици от лятната ваканция родителите и любопитните младежи ще знаят кои артефакти могат да разгледат.
Инициативата децата до 18 г. да посещават безплатно чудесата на България е на г-жа Бозукова и бе лансирана със старта на едноименната кампания на "Стандарт" за 2015 г.
По време на днешната среща се очаква да се набележат конкретни мерки за провеждането на открити уроци в музеи, театри и културно-исторически атракции от новата учебна година.
Шефът на Синдиката на българските учители Янка Такева ще настоява да се разпише ясно статутът на учителите, които правят открити уроци в музеите.
В момента преподавателите изпадат в унизителната ситуация децата да събират вход за билета им. Идеята на Янка Такева е да се изготви специално споразумение между МОН, Министерството на културата и НСОРБ, в което да е разписано издаването на специален документ, с който учителите се освобождават от входна такса, когато водят децата в музеи и театри.
Очаква се наесен на специален форум да се обсъдят и разпишат открити уроци по културните обекти с образователна цел. Така например част от часовете по история на децата могат да са в исторически или археологически музей, по биология и география - в природо-научен, а часове по изкуства - в театър или галерия.
)