Една от версиите е загуба на съзнание от пилота в пилотската кабина вероятно от лоша или отровена храна било от недостиг на въздух. Втората е самоубийствен акт на пилота, решил да приключи със земните си дела.
Експерти твърдят, че на база публикуваните данни за снижаването на самолета, той е бил на автопилот до последния момент.
Малко преди двамата да се разделят, те са провели разговор на немски език, записан от устройството на първата черна кутия. Не се съобщава какво е съдържанието на този разговор.
Радиомълчанието на самолета също поражда подобни мисли.
Пилотът, който е останал сам в кабината на разбилия се германски самолет, е задействал снижаването му. Вторият пилот съзнателно и най-вероятно умишлено е насочил самолета към земята, което е довело до разбиването му във френските Алпи и смъртта на 150 души, съобщи на специална пресконференция френски прокурор, цитиран от БТВ.
Френската прокуратура потвърди информацията, че единият пилот е останал да управлява самолета сам, тъй като капитанът е бил извън кабината, без да може да влезе в нея.
Старшият пилот на „Еърбъс”-а на германската компания „Джърмънуингс“ е бил отвън, докато в заключената пилотска кабина вторият пилот е пилотирал. Той не е пуснал колегата си да влезе. Това съобщи „Льо Монд”, като се позова на свой източник от разследването на катастрофата.
)