Това каза пред БНР изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев.
Схемата за източване на гориво от локомотивите е ощетила БДЖ с милиони. В участъка Димитровград- Свиленград са крадени тонове гориво, а участниците са около 40 на брой. За съжаление за разбиване на схема може да се говори, ако тя не се повтаря повече.
Проверката ни показва, че в рамките на 20 дена са били извършени кражби на около 9 тона гориво, а колко още е откраднато, изиграно добре "документално", нямаме отговор, добави той. Според Недев от кражби служители на железницата си докарвали добри доходи и висок жизнен стандарт.
"Схемата е доста "дебела", каза Недев и разказа как е извършвана кражбата по информация от прокуратурата, която влиза на място и се вижда как има пълни туби, има намачкани туби с изтеглен въздух, за да се пренесат по-лесно от машиниста в кабината и след това да се раздуят.
"По принцип трябва да има постоянна полицейска охрана на гарата. На 50-100 метра от гарата в Свиленград се намира екипировъчният пункт, където се извършват кражбите и се товарят в кола, която през нощта паркира със загасени фарове, товари се и тръгва със загасени фарове. И това никой не го е видял никога, при положение, че се извършва години наред. Става дума за огромни суми пари, за да има някой интерес да разбие такава схема, той трябава да е меко казано луд. Проблемът с контрола е, че той трябва да бъде всеобхватен. В процес сме на финилазиране на джипиес системите за контрол. Там, където те почнаха да работят, започнаха да отчитат икономия на гориво. За съжаление някои се научиха да избягват тези системи- в движение, с малка скорост, в Турция, където не може да има контрол от нашата държава. Когато имаш много пари, можеш да си поръчаш каквито искаш устройства за измама", обясни изпълнителният директор на БДЖ.
)