Георги Гвоздейков с последна информация за медицинските хеликоптери

Булфото (архив)
share

Две оферти – от Словакия и Белгия, са постъпили за хеликоптери под наем.

Това каза в националния пресклуб на БТА инж. Георги Гвоздейков, директор на дружеството „България Хели Мед Сървиз“. Срокът на обществената поръчка за наемане на хеликоптер за оказване на спешна медицинска помощ изтече на 16 януари. Наемът на хеликоптера за една година е около 1,7 млн. евро. При най-добро стечение на обстоятелствата, спешна помощ по въздух с хеликоптера под наем ще може да се оказва в средата на тази година, посочи Гвоздейков.

Предстои сформиране на комисия, която ще оцени документите по допустимост, подадени от двете компании и ако има липсващи документи, ще се даде срок от пет дни да се набави пълната документация. След това ще се отворят техническите предложения и най-накрая ще се отворят ценовите предложения, допълни той. Гвоздейков посочи, че е издал заповед до 17 февруари да има избран изпълнител. Сертифицирането на „България Хели Мед Сървиз“ като авиационен оператор не може да се осъществи до 17 февруари, тъй като документите за сертифициране се подават при наличие на въздухоплавателно средство и сключен договор. 

Изтича срокът на процедурата за договаряне на 6 медицински хеликоптера

Хеликоптерът под наем ще бъде оборудван, а спешна помощ с него ще се оказва в случаи на планинско спасяване. Все още не е уточнено къде ще бъде базиран хеликоптерът. По думите на Гвоздейков трябва да се обсъдят възможностите за кацане в близост до болниците, тъй като хеликоптерът ще може да каца на сертифицирани летателни площадки. В София има няколко летателни площадки и се подготвя процедура за сертифициране на допълнителни.

„България Хели Мед Сървиз“ ЕАД беше създадено през август 2022 г. с цел извършване на дейност по спешна помощ с хеликоптер. Преди няколко дни министърът на транспорта Христо Алексиев каза, че „редовното правителство, в последните си дни, създаде една структура, която не можа да проработи добре - „България Хели Мед Сървис“. Това наложи ние да направим анализ и да преосмислим тази дейност. Анализите показаха, че по-ефективно тази дейност може да се изпълнява, ако бъде поверена на Държавния авиационен оператор“. Гвоздейков днес посочи, че няма постановление за закриване на дружеството. 

„Всички политически мотиви трябва да се изкарат от тоя проект, защото те единствено пречат и по никакъв начин не създават възможност за реализирането на проекта, защото той трябва да се гледа професионално, отговорно“, каза за БТА Гвоздейков в отговор на въпрос има ли политическа атака срещу дружеството. „Не искам да го вярвам, няма да го кажа, защото това по никакъв начин няма да помогне за реализирането на проекта. В крайна сметка всички трябва да се разграничим от политиката, защото обществото има неистова нужда от реализирането на този проект“. 

Водещи новини

Още новини