В случая с починалата пациентка не става дума за грешка, а за жена, която е имала тежки увреждания на клапата на сърцето. Тя многократно е отказвала да й се смени клапата. По тази причина ние не сме я предлагали на Касата за такава интервенция. Тя почина защото й бяха свършили дните. Това каза проф. Генчо Начев, директор на Университетската многопрофилна болница за активно лечение "Света Екатерина" и национален консултант по кардиохирургия, в предаването „Лице в лице: по БТВ.
По думите му пациентката е била в крайна фаза на сърдечна недостатъчност и с множество съпътстващи заболявания, тъй като е била много възрастна.
„Последният път тя пристига по спешност, в безсъзнание“, подчерта проф. Начев.
„При проверката се изяснява формално нарушение, а именно че на ехографията подпис е поставил специализант. За това вече има предписание и санкция. Грешката е техническа, но не отразява качеството на медицинските услуги“, увери директорът на лечебното заведение.
„Касата няма капацитетът да проверява качеството на медицинската дейност. Тя проверява атрибутите - дали има подпис или не“, уточни той.
„Намаляването на цените на консумативите от страна на НЗОК беше некоректно. В Закона за здравето с промените от 2014 г. се казва, че с изделията, за които Касата плаща, не може да се доплаща. От една страна сме поставени в неизгодната ситуация да обясняваме на пациентите, че това струва много, но и генерираме негативен финансов разход за болницата. Въпреки това няма да оставим някой без сменени клапи и стентове“, увери проф. Начев.
Припомняме, че от Здравната каса наредиха спешна проверка след случая на почибналата пациентка, тъй като не е имала 10 000 лева да си плати за смяна на сърдечна клапа.