Не са открити нарушения в болницата, в която почина родилка след продължителна кома

share

Не са открити нарушения в болницата по случая с жената, починала на 22 април. Това се казва в прессъобщение на ръководството на УМБАЛ “Св. Екатерина“.

Ето целия текст на прессъобщението:

„По повод изявленията на представители на НЗОК, че в случая с починалата жена са открити нарушения в болница „Св. Екатерина“ Ви уведомяваме:

1. Не отговаря на истината, че са открити нарушения. Съгласно протоколите от проверката е установено едно единствено и то формално нарушение, че ехокардиографията е с липса на подпис от сертифицирано лице. С това се внушава, че лечението е проведено от некомпетентни лекари и това е едва ли не причината за смъртта на пациентката. В действителност в лечението са участвали едни от най-големите експерти в кардиологията, признати не само в България, като проф. д-р Юлия Джоргова и проф. д-р Диана Трендафилова.

2. По повод констатацията, че са получени неоснователно суми и искането на Касата за възстановяване на 420 лв. (внушение, че се източва Касата) за ехокардиографията, държим да отбележим, че общо за пролежани 7 дни сме вложили в лечението 6058 лв., в т.ч. 3007лв. за лекарства и консумативи, за което сме получили от НЗОК до момента – 1320 лв., съгласно клин. пътека.

3. Във връзка с изявлението на НЗОК, че не сме подали заявление за разрешение за поставяне на транскатетърна клапна протеза, Ви информираме, че пациентката е била в процес на довършване на изследванията, по изискванията на НЗОК и на комисията в болницата, състояща се от трима професори – проф. д-р Юлия Джоргова, проф. д-р Диана Трендафилова, проф. д-р Димитър Петков и съгласувано от проф. д-р Генчо Начев, дмн – национален консултант по кардиохирургия.

По повод твърдението, че НЗОК бързо одобрява случаите предложени за транскатетърно поставяне на аортни клапи, Ви информираме, че в момента имаме подадени 6 заявления от дата 04.04.2018г., за които днес получихме разрешение („ясно защо днес“), а в други случаи при подадени от нас заявления в периода между 21.11.2017г. - 04.04.2018г., сме чакали разрешение 58 дни за един пациент, 51 дни за трима, 48 дни за 6 пациента, 42 дни за 22 пациенти, 29 дни за 4 пациента и 17 дни за 5 пациента, от което се вижда, че нито един случай не е бил решен своевременно. С този случай НЗОК се стреми да избегне дискусията за извършена мащабна ценова реформа, въведена от 01.04.2018 г. но изнесена на сайта на НЗОК на 03.04.2018г. и я пренасочи към един конкретен случай, вместо да даде обяснения и указания как да се действа, как да се покрива разликата, тъй като всички държавни болница имат договори по обществени поръчки.

Бяха въведени значителни корекции надолу в цените на мед. изделия, без да бъдем до ден днешен официално известени. Никой от НЗОК не излезе в публичното пространство или по служебен път да обясни какви са мотивите и да даде указания. Държавните болници са поставени в изключително тежка ситуация, тъй като те работят по сключени преди това договори по цени с които сме работили с НЗОК.

При инвентаризацията към 01.04.2018 г. – в нашите складове сме получили и заприходили (фактурирани) медицински изделия, чиято реимбурсна цена на НЗОК е намалена, от което болницата е на минус с 186 000 лв. Препоръчва ни се да направим нови обществени поръчки за доставка на по-евтини изделия, без да се отчита,че ще ни трябват минимум 3 месеца за провеждане на обществени поръчки за доставка на изделията на по-ниски цени. Имайки предвид гореизложеното, ние не можем да гарантираме какво ще се случи в чакащата листа от пациенти за това лечение, тъй като до момента няма решение за финансиране на разликата в цената.

Водещи новини

Още новини