Констатациите на Сметната палата за състоянието на Спешната помощ у нас отпреди година са верни. Факт са ниската ефективност, пропуски и накъсвания. Това е хроничен проблем, за който няма лекарство. Това каза бившият директор на УМБАЛСМ „Пирогов“ Стоян Миланов в ефира на БТВ.
„Виждам много пропуски в системата. В момента има опашка от чакащи за тел. 112. Това е недопустимо в цял свят. Това не е съвременна система за спешна медицина“, категоричен бе той.
Миланов подчерта, че всеки пациент, който престъпи прага на спешна помощ, подлежи на триаж. „Няма начин пациент, докаран с линейка, да бъде отказан. Последният случай е тежка грешка на екипа. Пациентът не е бил записан“.
„Ерозията в системата е много тежка и тя не е от вчера. Тя е от 10 години. За съжаление в момента спешният пациент е нежелан, той е скъп и рисков. По тази причина има откази. Един от мотивът за отказ е, че пациентът е неосигурен, но това няма общо със Спешната помощ. Единствените спешни пациенти, които са желани са кардиологично болните, защото там има финансиране“, призна лекарят.
„Не знам дали това уволнение на екипа ще реши проблема. Това е допълнително оголване на болницата. Този пациент би трябвало да влезе в шокова зала в „Пирогов“. Допуснатата грешка е по-скоро от незнание. В системата има много хора, които не знаят защо са там. За мен това е алармиращ проблем. Това е петно върху „Пирогов“, което трудно ще бъде изчистено от спешната болница“, отбеляза Миланов.
Междувременно д-р Мазганска от Спешна помощ, която е поела случая на Спас Добрев призна, че й се е наложило да излъже, за да бъде приет пациентът в болница. „Пациентът изпадна в клинична смърт на нашата носилка, докато ни отказваха прием. Спас Добрев е бил на лечение в болница „Иван Рилски“ предишния ден, но той си е тръгнал по собствено желание с уговорката да се върне на другия ден“, стана ясно още от думите й.