Предполагам, че дежурният лекар в „Пирогов“ не си е свършил работата, каза в ефира на БТВ д-р Спас Спасков, бивш директор на лечебното заведение.
Повод за думите му стана случаят със 74-годишния мъж, който почина вследствие на закъсняла линейка и не бе приет в две болници.
Според адвокат Мария Петрова проблемите са три. „Телефон 112, недофинансирането на болниците, които отказват да приемат тежко болни, и спешното състояние на хора“. „Факт е, че когато един пациент се обърне за помощ трябва да се определи дали е неотложен случай, трябва да бъде консултиран от лекар. Често обаче насочването става без преглед“.
Пламен Таушанов, председател на асоциацията за закрила на пациентите, предположи, че при т.нар. триаж първоначално на тел. 112 пациентът е бил записан в зелен код, а чак последния път - червен. „Гражданите не знаят какво трябва да кажат на тел. 112. Там се обаждат от хора, които наистина имат нужда от спешна помощ, до хора, които сигнализират за умрял кон. Това са големи разходи, които после не се възстановяват“.
По думите на експертите в такива случаи лекарите са с вързани ръце.