Когато хората видят, че проблемът, от който страдат, не е само техен, те се чувстват по-спокойни, заради чувството, че не са „сами“ и „единствени“, че проблемът им не е толкова уникален, че да е вероятно без решение.
Когато и разберат, че решение има, се чувстват още по-добре.
Дотук приемаме, че социалните реклами и послания, както и кампанията с известни спортисти са свършили своята работа.
Но тези хора трябва да имат място, към което да се обърнат, веднъж разбрали, че проблемът им има решение.
Намирането на това решение е следващата стъпка.
Именно тук идва ролята на виртуалната „стая“ за взаимопомощ – интернет форум, раздел в сайта, на който хора с проблеми, свързани със залагането обсъждат помежду си, споделят кой какви проблеми е изпитал, как някой се справя с трудностите, някой, успял да се спаси – споделя опита си. Така „новобранците“ ще се почувстват в защитена среда и ще могат да разберат, че не са сами, че проблемите им имат решение и че други вече са се преборили.
Задължително условие е комуникацията да е конфиденциална и никой да не ги пита за истински имена.
– Форумът има модератор/и. Задължително има секция „успешни истории“, в която са споделени щастливите истории на възстановяващи се. Форумът е „бавна комуникация“, в която потребителят може и да не получи веднага отговор, но може да прочете други въпроси и отговорите им.
В сайта, който е „отправна точка“ на кампанията, трябва да има раздел за онези, които не са сигурни дали имат проблем, не са сигурни дали техните близки имат проблем и трябва да направят самоанализиращ тест. Тестът включва въпроси относно продължителността на залагането; количеството заложени/пропилени пари и пари, които са били предвидени за нещо друго; взимат ли назаем, за да залагат; крият ли залаганията си и срамуват ли се да говорят за това колко време и пари отделят за тях; чувстват ли безпокойство (вид абстиненция), ако не могат да залагат; уточняващи въпроси и на какво залагат най-много; колко са залагали последния месец/седмица/тримесечие/пол/възраст.
Самооценката, която си дават на всеки въпрос е от 1 до 10, освен уточняващите накрая.
*
В сайта, който е „отправна точка“ на кампанията, трябва да има още и контактна информация на специалисти по зависимостите; новини за кампанията; новини от света и България, свързани със залагания; медицинска информация; секция „знаете ли че“; секция „какво ни кара да залагаме“, съвети.
Платено съобщение в изпълнение на проект № НПИМД-Н2-Т1-076/2021 по индекса на Министерството на младежта и спорта с наименование „Заложи на себе си, не на хазарта. Не ставай зависим!"
Прочети повече на betonyou.bg.
(платено съобщение)