Около 45 процента от децата в детските градини и училищата имат затруднения с усвояването на учебния материал, заради дислексия или дисграфия.
Това заяви председателят на синдиката на българските учители Янка Такева по време на конференция за методиките на работа с деца с различно възприятие и възпроизводство.
Конференцията е организирана съвместно с фондация „Стела Богомилова". По данни на регионалния инспекторат по образование, в София децата с такива затруднения са над 1100, като между 600 и 700 от тях са с дислексия. Според Янка Такева трябва да бъде въведена нова методика за работа с тези деца, а стажът на подготвяните за учители кадри да бъде увеличен на 4 месеца.
Децата с различно възприятие нямат видими проблеми, но срещат трудности в писането и усвояването на учебния материал, обясни Янка Такева.
"Тези деца рано напускат след това образователната система, защото не могат да се справят с учебния материал. Това са децата, които правят след това щуротиите. И ни се чудим и казваме: "Той е много кротко дете, той ни поздравяваше по стълбите, той ни се усмихваше, защо направи тази беля и т.н.". Нужни са промени в методиката на преподаване и в подхода на учителите към тези деца", посочи Такева.
"Индивидуална работа с това дете, освен в час, по-голяма грижа като обяснения, като подход, за да може децата в класната стая или групата да не разберат, че усилията са насочени към това дете, и изключително много индивидуална работа в извънкласната и извънучилищната форма", добави Такева.
Промените в методиката на преподаване трябва да бъдат заложени в новия закон за предучилищното и училищното образование.
Половината българчета с дислексия и дисграфия
- 18.04.2013 | 13:12
- 2170