Това обяви ръководителят на програмата за изследване на интегрираната система по аеронавтика Едгар Уогнър.
По думите му, пред 2008 година големите търговски превозвачи в САЩ са употребили 20 милиона галона (около 75.7 милиарда литра) авиогориво, а министерството на отбраната – 4.6 милиарда галона (17.4 милиарда литра)
При средна цена от 3 долара за галон това е струвало повече от 70 милиарда долара.
Според Едгар Уогнър целта на НАСА е да намали потреблението на гориво, а това означава удвояване на ефективността, пише агенция Новости.
Освен това ежегодно емисиите на CO2 от самолетите на САЩ са 250 милиона тона. Освен това 40 от 50-те големи летища в САЩ не отговарят на изискванията на Агенцията за защита на околната среда за качество на въздуха.
Целта в момента е да се намалят тези емисии при излитане и кацане с 75%, заяви представителят на агенцията.
Освен това НАСА смята да превърне и в свои приоритет задачата за намаляване на шумовия фон от летищата.
По думите на Едгар Уогнър Федералното управление на гражданската авиация на САЩ от 1980 година до сега е вложило повече от 5 милиона долара и резултатите от техните изследвания вече се прилагат в редица летища в САЩ.
Шумът от авиацията остава главното препятствие пред ръста и развитието на авиационния сектор. Целта е нивото на шума да се намали около летището с 5 до 6 пъти, а територията, която е засегната от този шум да се свие от 2 до 3 пъти.