В авиозавода в южния град Казан приключи работата по първия бомбардировач-ракетононосец, построен в Русия от 2008 г. Федерацията подновява производството на стратегическите Ту-160 и от 2021-2023 г. заводът в република Татарстан ще произвежда по 2-3 такива самолета годишно в модернизирания вариант Ту-160М2, пише в. "Известия".
В Съветския съюз бяха произведени общо 36 машини Ту-160; след разпадането му 19 броя получи Украйна, но впоследствие върна 8, за да плати част от газовия си дълг към Москва. Междувременно руската далечна авиация остарява и се нуждае от нови самолети вместо постепенно излизащите от строя различни модели бомбардировачи Ту. А създаването на новия стратегически самолет, известен като ПАК ДА, се очертава "все по-далеч в светлото бъдеще" - серийни доставки във войските се очакват през 2028 г.
Ту-160 е смятан за най-тежкия боен самолет в света, най-големия свръхзвуков самолет и най-големия самолет с променлива геометрия на крилото. Взетото от Русия решение да възобнови производството на тези машини изглежда половинчата мярка, но явно няма алтернатива, особено с оглед изостреното противопоставяне между страната и Запада, заключава "Известия".
Руското министерство на отбраната планира да купи 50 броя Ту-160М2, съобщава в. "Взгляд". Модернизираните наследници на легендарните съветски "Бели лебеди" ще носят съвременни ракети и коректируеми авиобомби, ще имат изцяло ново радиоелектронно оборудване, посочва електронният вестник.
Договорът за ликвидиране на ракетите със среден и по-малък обсег ограничава възможностите на Русия. Армията й няма вече балистични ракети с наземно базиране и обсег между 500 и 5000 км. "Затова пък не сме ограничени откъм крилати ракети с въздушно базиране и те остават основно въоръжение на далечната ни авиация", изтъква военният експерт Виктор Мураховски.
Русия подновява производството на скъп, но безалтернативен стратегически бомбардировач
- 17.11.2017 | 09:23
- 4870