Владимир Путин не одобрява брандовете с неговото име

gettyimages
share

Президентът Путин посреща с неодобрение използването на лика му за търговски цели, заявява пред "Известия" прессекретарят му Дмитрий Песков. При все това "борбата с подобни прояви не е сред нашите приоритети, не е основният въпрос от дневния ни ред", уточнява Песков.

Образът на Владимир Путин, признат от "Форбс" вече втора поредна година за най-влиятелния човек в света, вълнува и руските, и чуждестранните предприемачи. Портрети на Путин украсяват модна в момента колекция тениски с надпис "Всичко е наред", а преди месец бе представена и колекцията "Родина", включваща облекла с лика на президента. В Ерусалим има заведение "Путин бар", а в сръбския град Нови Сад - кафе "Путин". Името и ликът на руския държавен глава са включени в логото на златни и титанови смартфони, калъфи за други електронни устройства, чаши, стенни часовници, магнити и подложки за мишки, изрежда всекидневникът.

"До момента нито Путин, нито негови представители не са давали оценки за маркетинговия бум, свързан с името на държавния глава. Дмитрий Песков впрочем е заявявал, че самият Путин не носи дрехи със собствените си принтове", добавя "Известия".

Успешният руски алкохолен бранд "Путинка" и заводът производител на тази водка "Кристал" са тясно свързани със структурите на милиардера Аркадий Ротенберг и семейството му, сочи разследване на "РБК дейли". В интервю за американското списание "Форбс" през 2012 г. обаче Ротенберг заяви, че не пие водка, а вино, и отрече да има какъвто и да било интерес към руската спиртна индустрия, напомня вестникът. Според него сегашният собственик на марките "Путинка", "Путинка перцовая" и др. е кипърската офшорка "Ермира", свързана с фирми на Аркадий Ротенберг. А притежателят на "Ермира" Владислав Копилов поддържа бизнес отношения с предприемача Сергей Ролдугин, смятан за приятел на самия Владимир Путин. Говорител на Ротенберг отказал коментар. Пожелал анонимност високопоставен руски чиновник обаче твърди, че милиардерът е сред най-изявените играчи на алкохолния пазар в страната.

Разцветът на бранда в Русия датира от 2004-2005 г., когато във федерацията се продаваха годишно към 4 милиона декалитра "Путинка", пише изданието. Според мениджър от голяма алкохолна компания собственикът на бранда е получавал тогава по 8-10 рубли от всяка половинлитрова бутилка. Годишните отчисления за използването на името може да са достигали 800 милиона рубли годишно, а сега - до 300 милиона.

Режисьорът от САЩ Оливър Стоун заявява пред "Росийская газета", че още не е получил отговор на молбата си за интервю с Владимир Путин, но се надява да го направи за бъдещия си филм. "Надявам се интервюто да е възможно за документалния филм за Украйна, на който съм съпродуцент. Чакаме отговор", казва той. "Владимир Путин е интересен за мен като личност, като политик, който е на власт почти 15 години вече и е човек с широк светоглед. Във филмите си винаги се опитвам да покажа на своите сънародници, че има и друга гледна точка. Така беше с лентите, посветени на Фидел Кастро и Уго Чавес", посочва Стоун.

Водещи новини

Още новини