Таксата, която авиокомпаниите трябва да плащат като принос към финансирането на системата за контрол на въздушното движение в Обединеното кралство, ще се увеличи с 43 пенса (0,52 щ. долара) на пътник след широко разпространените нарушения на въздушния трафик това лято. Това съобщи британската Служба за гражданска авиация (САА), цитирана от ДПА, предаде БТА.
Така средният размер на таксата за периода 2023 - 2027 г. ще нарасне от сегашните 47 лири на 64 лири за единица услуга - мярка, използвана за определяне на таксите, плащани от превозвачите в замяна на услуги по управлението на въздушното движение.
Това представлява поскъпване с 43 процента, въпреки че коригирана спрямо инфлацията, таксата расте с 26 процента, посочиха от Службата за гражданска авиация.
Средната такса на пътник ще се повиши с около 43 пенса до около 2,08 лири. Въпреки увеличението ставката все още е по-ниска от средното й ниво за периода от 2015 г. до 2019 г.
Тя "до голяма степен съответства" на аналозите си в Европа, уточнява британският орган.
Поскъпването позволява на компанията, която управлява системите за контрол на въздушното движение (NERL), да възстанови приходите, които е загубила по време на пандемията от КОВИД-19.
Този процес по възстановяване е разпределен в продължение на десет години.
"Нашето решение ще осигури ресурсите и инвестициите, необходими на NERL, за да осигури устойчива, висококачествена услуга за пътниците и да модернизира своите услуги, като същевременно възстанови разходите си от пандемията, което е в съответствие с договореностите за споделяне на риска", коментира главният икономист на британската авиационна служба Андрю Уокър.
Според Тим Алдърслейд, шеф на търговската организация "Еърлайнс ЮКей" (Airlines UK), промяната може да означава по-високи цени за клиентите.