Лондонската схема за намаляване на емисиите от уличния трафик с налагането на дневна такса за най-замърсяващите автомобили от днес обхваща цялата британска столица въпреки острите протести с аргумента, че това ще задълбочи кризата с цената на живота, предаде Ройтерс.
Зоната с ултраниски емисии (ULEZ) е въведена за пръв път през 2019 г. в центъра на Лондон и е разширена през 2021 г. От днес към нея се добавят още квартали, в които живеят около 5 милиона души, а транспортните връзки не са на достатъчно добро ниво.
Кметът на Лондон Садик Хан твърди, че разширяването на зоната ще намали смъртните случаи, свързани със замърсяването на въздуха и ще помогне в борбата с промените на климата.
Противниците му контрират, че таксата от 12,50 лири (16 долара) дневно за хилядите, които карат по-стари автомобили, е несправедлива и ще донесе икономически проблеми.
Пред БиБиСи Хан заяви, че разширяването на зоната е било трудно, но необходимо решение. По думите му тези, които живеят в по-бедните района на Лондон, са по-силно изложени на високи нива замърсяване.
Според кмета на Лондон 9 от 10 автомобили в британската столица отговарят на критериите за влизане в зоната, без да плащат такса, но противниците му твърдят, че това не е вярно. Те вече са насочили гнева си към камерите на ULEZ в града. По данни на полицията от 1 август досега са били откраднати 164 камери, а други 185 са били повредени, предаде БТА.