Европейски средства на стойност милиони евро са били отпуснати за гръцките железници

Novini.bg/ Canva
share

ЕС е отпуснал близо 800 милиона евро помощ за гръцките железници, съобщи представител на Европейската комисия пред гръцкото издание "Катимерини".

Първата сума за въвеждането на Европейската система за управление на железопътния трафик (ERTMS) е отпусната още през 2000 г.

Европейската система за управление на железопътния трафик е системата от стандарти за управление и взаимодействие на сигнализацията за железниците в страните от Европейския съюз.

Представителят на ЕС каза, че е имало непрекъсната подкрепа със средства от евросъюза и отбеляза, че въпреки всички усилия да се приведе страната в съответствие с европейското законодателство в тази област, „мрежата на железопътната инфраструктура в Гърция все още е собственост и се управлява от изцяло държавни компании.”

„Все още има нужда от подобрения на гръцките железници“, каза говорителят, добавяйки, че в своя План за възстановяване и устойчивост, въведен, за да помогне на страната да се възстанови от ковид пандемиятасъс средства на ЕС, гръцкото правителство е определило необходимостта от подобряване на инфраструктурата и управлението й като приоритет.

Той допълва, че правителството е признало проблемите, свързани с управлението на железопътни проекти, и се е споразумяло за редица реформи, които да бъдат приложени през следващите години.

От 2014 г. ЕС е отпуснал 697,3 милиона евро за гръцките железници. Освен това от 2000 г. до днес са изплатени още 87,8 милиона евро под формата на съфинансиране с Гърция. Ще последват още 130 милиона евро от Фонда за възстановяване и 50 милиона евро от Програмата за публични инвестиции.

Европейските средства за гръцките железници идват от три основни източника: Пакета за политиката на сближаване, Механизма за свързване на Европа и Плана за възстановяване и устойчивост.

Петдесет и седем души, много от които студенти, загинаха при челния сблъсък на пътнически и товарен влак в Централна Гърция на 28 февруари. Четирима железопътни служители бяха обвинени, но общественият гняв се насочи към дългогодишното лошо управление на железопътната мрежа и страната беше разтърсена от поредица от масови протести на фона на предстоящите парламентарни избори. Синдикатите обаче отдавна предупреждават за липсата на персонал в железниците и за забавянето на модернизацията на системите за безопасност.

Водещи новини

Още новини