Както повечето страни, Швеция също се опитва да актуализира законите си за хазарта, целейки да защити в по-голяма степен потребителите.
Миналия януари страната реши да не въвежда по-строги ограничения за онлайн хазарта. Сега, след като окончателните промени в Закона за хазарта са напът, се оказва, че това няма да попречи на операторите да рекламират дейността си, пише casino.org.
Законопроектът, който правителството публикува преди два дни, съдържа редица промени, в т.ч. и забрана за промотиране и рекламиране на хазартна дейност от нелицензирани брандове. За радост на индустрията, законопроектът не забранява телевизионните реклами на легален хазарт и игрални продукти.
Сред останалите промени е задължението за по-голяма отговорност при рекламирането на хазартни игри.
Социалният министър на Швеция Ардалан Шекараби, изготвил законопроекта, обясни, че усилията на правителството ще бъдат насочени срещу агресивните хазартни реклами, лансиращи "най-рисковите игри".
Шведската търговска асоциация за онлайн залози (ШТАОЗ) подкрепя предвижданите промени. Оттам определиха като "разумна стъпка", че законопроектът не предвижда забрана за рекламиране на хазартна дейност по телевизията.
Това е напълно в съответствие с това, което правителството обяви, че ще включва, и ние сме предпазливо обнадеждени за този законопроект. Най-впечатляващото всъщност е това, което не е включено в предложението, а именно да се забрани рекламирането на хазарт по телевизията, радиото и стрийминг медиите между 6 ч. сутринта и 9 ч. вечерта, коментира председателят на ШТАОЗ Густав Хофщед.
От ШТАОЗ все пак имат резерви относно раздела за "повишена отговорност".
В тази връзка Хофщед заяви, че възприема предпазливо оптимистичен подход към промените.
,,Изглежда, че това е парафраза на класификацията на риска и самата неяснота какво всъщност означава създава правна несигурност'', обясни той.