Кипър отбелязва значителен ръст в търговията си на международните пазари при следпандемичното си икономическо възстановяване, показват последните статистически данни. Новата национална търговска политика включва програми и проекти, подпомагащи компаниите в страната да разширят експортните си възможности, предаде БНР.
С над 55% се е увеличил общият износ на Кипър през първите два месеца на годината в сравнение със същия период на 2021 г., а вносът на стоки е нараснал с близо 11%, съобщиха от Статистическата служба.
България е в челната десетка на търговските партньори на Кипър в рамките на Евросъюза в този период. Островната държава е внесла български стоки за почти 18 млн. евро, което нарежда страната ни на 10-о място сред основните ѝ европейски доставчици. Тя е на 9-а позиция в кипърския износ, като от острова към България са тръгнали изделия за около 4 млн. евро.
Чрез специална програма за над 8 млн. евро правителството подкрепя кипърските компании, за да подобрят експортните си възможности.
Част от реформите в националната търговска политика е и проектът, който е в ход, за създаване на марка "Произведено в Кипър", съобщи търговският министър Наташа Пилиду.
Новият национален бранд се основава на критерии за качество. Целта на въвеждането му е да се повиши конкурентоспособността на кипърските продукти и да се увеличи техният износ, посочи министърът.