Леко подобрение на европейските потребителски нагласи през май

Pixabay
share

Пандемията от коронавирус доведе до силен срив на потребителското доверие в еврозоната и в целия Европейския съюз през април до 11-годишно дъно, но последвалото постепенно разхлабване на ограничителните мерки допринася за слабо подобряване на потребителските нагласи през май. Това показват предварителни резултати от редовно проучване на Европейската комисия.

Индексът на потребителското доверие в еврозоната се повишава през май до -18,8 пункта след драматичен спад през април до -22,7 пункта, което беше най-ниското ниво от март 2009 година.

Как да се осигури справедлива и безопасна употреба на изкуствен интелект за потребителите

Подобно слабо повишаване до -19,5 пункта от -22,0 пункта месец по-рано бележи и аналогичният индекс на потребителските нагласи в рамките на целия Европейския съюз, цъобщава БНР.

Данните за ЕС се отнасят за 27-те страни членки, тъй като Великобритания напусна съюза на 31-ви януари. Въпреки това слабо повишение, двата индекса, определяни от ЕК, остават далеч под техните осредни дългосрочни нива съответно от -11,1 пункта за еврозоната и от -10,4 пункта за ЕС, след като през април те доближиха рекордните дъна от Голяма рецесия през 2009 г., посочва Европейската комисия.

Окончателните резултати от проучването на Европейската комисия ще бъдат оповестени на 28-и май, когато ще бъдат представени и данните за икономическите и бизнес нагласи на стария континент през четвъртия месец на годината.

Водещи новини

Още новини