Влошаване на потребителското и бизнес доверие в Италия през май

Getty Images/Guliver (aрхив)
share

Потребителското и бизнес доверието в Италия отбелязаха изненадващо влошаване през май, показва проучване на националната статистика Istat, което може да постави под въпрос все още колебливото възстановяване на трета по сила икономика от еврозоната.

Общият бизнес индекс се понижи през май до 106,2 пункта от 106,8 пункта през април (низходяща ревизия от 107,4 пункта) главно в резултат на влошаване на бизнес доверието в промишлената и в сферата на услугите при негова стабилизация в строителството.

Спад от 107,7 пункта до 106,9 пункта регистрира индексът, измерващ доверието в промишления сектор, като именно той представлява ключова част от общото бизнес доверие в страната.

Рязко понижение от 107,2 пункта през април до 105,5 пункта през май бележи индексът, отразяващ бизнес доверите в сферата на услугите, докато аналогичният индекс в строителството се повиши слабо до 128,1 от 128,0 пункта, а този в търговията на дребно нарасна до 111,1 пункта от 110,8 пункта месец по-рано.

В същото време и индексът на италианското потребителско доверие се влоши рязко от 107,4 пункта през април до 105,4 пункта през май, достигайки най-ниско ниво от януари 2015-а година. Всички основни компонент, влизащи в този индекс, бележат влошаване: индексът, измерващ доверието на потребителите в икономиката на страната (спад от 125,0 до 124,7 пункта), както и индексите на настоящото и бъдещото потребителско доверие (спад съответно от 105,6 до 105,2 и от 110,1 до 108,1 пункта).

Водещи новини

Още новини