Новият видеоклип на Coldplay предизвика вълна на недоволство в Индия. Причина за това се оказа местният колорит, представен във видеото към песента Hymn for the Weekend. Според местните клипът показва единствено стереотипни образи, без да загатва за промените, дошли с икономическия растеж, пише "Монитор".
Клипът е заснет почти изцяло в Мумбай, като за секунди се появява и младата индийска актриса Сонам Капур. Бионсе също взема участие в проекта. Във видеото тя е облечена с типични индийски сватбени одежди.
Сюжетът показва как в рамките на четири минути музикантите от Coldplay тичат и пръскат с боя случайни минувачи. Индийци роптаят, че в клипа място са намерили само езическите ритуали на местното общество и не е отчетен икономическият им прогрес.
Преди осем години подобни критики понесе и филмът "Беднякът милионер" на Дани Бойл, тъй като показа беднотията и корупцията в Индия.