Германските компании Lufthansa и Rimowa в сътрудничество с тайванската E Ink са създали "интелигентен" куфар, който с помощта на приложение за мобилни устройства може да бъде чекиран още преди да се потегли за полет или на път към летището.
От началото на 2016 г. куфар на Rimowa ще бъде оборудван с екран с E Ink – същото, което използват производителите на четци за устройствата си, имитиращи белотата на хартията. Благодарение на технологията Mobius пътникът ще може дистанционно да регистрира багажа си за конкретния полет и на летището само ще го оставя на Drop Off лентата за товарене при чекиране за полет на "Луфтханза".
С услугата Rimowa Electronic Tag. данните от електронната бордна карта се прехвърлят с Bluetooth в устройството на куфара и след секунда тя автоматично се изписва на екрана, имитиращ точно стикерите, които се лепят сега по летищата. "Луфтханза" е първата авиокомпания, предлагаща услугата, съобщи агенция ДПА, цитирана от Днешник.
Екранът е защитен от влага, нагряване, замръзване, удар и натиск и не може да бъде изтръгнат от куфара. Последното означава също, че би трябвало багажът да е защитен и срещу изгубване заради скъсване на етикета.
Устройството консумира много малко енергия, което позволява електронният етикет да се вижда непрекъснато.
От E Ink коментират, че така не само ще се спести хартия и цапане на багажа с лепило, но и ще се намали чакането по гишетата и товарните ленти на летищата.
От своя страна Rimowa и Lufthansa задават стандарт за "интелигентните" куфари и чанти, който ще трябва да бъде универсално приет, за да се използва и от други авиокомпании.