Вторият пилот на самолета Еърбъс А320 на компанията "Джърмануингс", който се разби във Франция на 24 март и причини смъртта на 150 души, е "репетирал" предприетата маневра - намалявал е умишлено височината по време на предишен полет, но без осезаем ефект. Това заяви днес френското Бюро за анализи и разследвания на транспортни произшествия (ВЕА), предаде Франс прес.
Излетял обратно от Барселона за Дюселдорф, Андреас Лубиц умишлено е насочил машината надолу, до удара в склона на Френските Алпи, посочва Бюрото в предварителен доклад, потвърждаващ познатия вече сценарий, добавя агенцията, цитирана от БТА.
За "репетицията" съобщи по-рано германският в. "Билд", като цитира френски следователи. Щом се е озовал сам в пилотската кабина, Лубиц умишлено е настроил автопилота за снижаване на самолета, докато се блъсне в планината, сочи анализът на "черните кутии" според ВЕА. Вторият пилот не е отворил вратата на пилотската кабина по време на спускането, въпреки настояванията на командира на самолета, излязъл временно оттам, и въпреки ударите по вратата.
Летейки за Барселона по-рано същия ден, Лубиц е репетирал действията, извършени по време на фаталния полет, обобщи пред журналисти директорът на ВЕА Реми Жути. При полета за Барселона вторият пилот също е оставал сам в кабината и е давал ненужни допълнителни команди за избор на височина, след като самолетът започнал спускане. Това обаче не е имало осезаем ефект, уточни Жути.
Авиомедицинският център на "Луфтханза" два пъти е отказвал на Лубиц разрешение за полети през април 2009 заради депресия, заявиха френските следователи, цитирани от ДПА. В издаденото през юли 2009 г. разрешително е вписано ограничение, изискващо редовни медицински прегледи. "За медицинския проблем се е знаело, той е бил проучен и е било взето решение", резюмира Реми Жути.