Заплита се възелът около инцидента в Южна Франция със злощастния полет на Еърбъс А320. В сутрешния блок на бТВ коментар по темата дадоха авиационният психолог Елена Пенчева, командирът на Еърбъс 320 Георги Христов и авиоекспертът Александър Младенов.
„Покачването на психическото състояние води и до учестяване на дишането, а в случая дишането му е нормално, което ме озадачава", коментира Пенчева относно факта, че може да се е случило нещо извънредно непосредствено преди инцидента.
Тя не изключи възможността действията на копилотът да са били премислени, предвид факта, че през цялото време той е бил спокоен.
Много могат да бъдат различни причините един човек да прегори и да премине в състояние на brain out – натрупана акумулирана умора, лични проблеми, обясни авиопсихологът и уточни: „Може да се стигне до прегаряне и крайното състояние е суицид“.
Елена Пенчева увери, че пилотите преминават през изключително строги тестове, искат се документи, че всеки е психично здрав.
„Специално за Германия Луфтханза и нейните подразделения имат цял институт, в който правят тези изследвания и този подбор, който продължава в няколко дни“, допълни тя.
През психологически преглед се преминава веднъж годишно, каза от своя страна командирът на Еърбъс 320 Георги Христов.
По думите му Лубиц не е бил чак толкова преуморен, предвид факта, че е имал само 600 часа във въздуха. „Може би стресът е повлиял“, предположи командирът.
Христов потвърди, че е възможно дишането да бъде записано от черната кутия, но уточни, че това става само ако има включен интерком.
„Никой не може да каже в какво състояние е бил пилотът“, подчерта командирът и отбеляза, че по принцип, когато екипажът излиза навън, вратата се затваря.
От думите му стана ясно още, че може вратата да се отвори автоматично отвън с набиране на код, но има забавяне от 30 сек.
„Ако вътре пилотът е жив и в съзнание, той може с едно копче да блокира автоматичното отваряне на вратата“, изтъкна обаче Христов.
След излитане до 3000 метра кабината е напълно затворена, уточни командирът, според когото това е премисляно.
Много компании въвеждат правила, ако единият пилот излезе, стюардеса да влезе в кабината опри пилота, в случай, че той припадне или се случи нещо друго, както и за да отвори на другия пилот. При инцидент, ако вратата бъде блокирана, тя може да бъде разбита отвътре, уточни още Георги Христов.
Според авиоекспертът Александър Младенов още е рано да се каже какво точно се е случило, тъй като това е работа на прокуратурата.
Дишането на Лубиц в кабината е било нормално, озадачен е психилог
- 27.03.2015 | 08:44
- 4424