За първи път след близо 70 години италианците масово ще месят козунаци и боядисват Великденски яйца в домашна обстановка, сочи разпространено днес проучване.
Проучването е на Конфедерацията на дребните и средни фермери (Колдирети) и 24 процента от анкетираните са заявили, че заради икономическата криза тази година няма да си купят готови двата най-традиционни продукта за Великден, а ще си ги приготвят сами. Такива данни не бяха регистрирани в Италия след края на Втората световна война.По празниците ще бъдат консумирани 400 милиона яйца и това е единственият продукт на повишено търсене на фона общия спад с около 4 процента на покупките на хранителни стоки.
Сурово пестелив Великден предрича и друго проучване, извършено от Конфедерацията на дребните и средни предприятия в сферата на търговията, туризма и услугите (Конфезерченти). Само 21 процента от участниците в анкетата са изразили готовност да пазаруват по празниците, като едва 12 на сто възнамеряват да похарчат повече от 100 евро. На всеки 10 семейства 8 са посочили, че ще прекарат празниците по домовете си.
Генералният секретар на търговската гилдия Мауро Бусони не вижда дори смисъл магазините да удължават работното си време, както налага реформата от 2012 година, прокарана от служебното правителство на Марио Монти. "Привържениците на реформата твърдяха, че отварянето на магазините в неделните и официалните празнични дни щяло да повиши потреблението и да създаде нови работни места.
Статистическите данни показват колко далеч от действителността е тази прогноза. Само за една година потреблението е спаднало с 8,5 на сто и са съкратени 100 хиляди работни места. Закрити са 39 хиляди търговски фирми, а 550 хиляди магазина в по-големите
градове са опразнени и няма кой да ги наеме," изтъкна браншовият лидер