Всички британски таблоиди се заеха да всяват паника – хиляди румънци и българи (джебчии! измамници! апаши!) ще наводнят Великобритания, след като трудовите ограничения за двете страни отпаднат през следващата година. Уморени от стереотипи, някои отвръщат на удара, съобщава британското електронното издание ”КайКомпас”.
Румънски вестник пусна реклами с въпрос защо някой ще иска да ходи на остров с лошо време и още по-лоша храна, когато може да си остане у дома, където „половината жени изглеждат като Кейт Мидълтън, а останалата половина като сестра й”.
„Нашата наливна бира е по-евтина от вашата бутилирана вода”, гласи друга реклама в онлайн изданието „Гандул”, докато друга отбелязва, че принц Чарлз си е купил къща в Румъния през 2005 г.
Българите и румънците се приемат като трудолюбиви, квалифицирани работници с отличен английски език, които вече са допринесли с нещо за британската икономика. Те смятат, че твърденията, че ще изстискат системата за социално подпомагане след отпадането на ограниченията, са и преувеличени, и обидни.
Българският строителен работник Димитър Димитров, който живее и работи в Лондон от 2010 г., се чувства обиден.
„Аз съм европейски гражданин като хилядите ми сънародници тук и не разбирам защо сме дискриминирани по този начин. Може би работя по-усилено от всеки поданик на Нейно Величество и допринасям за икономиката на Великобритания с данъците и вноските по социалната ми осигуровка”, казва Димитров.