Сред облак пара и дим в лондонското метро се появи мотриса, теглена от парен локомотив. По този начин британската столица се подготвя да отбележи 150-та годишнина на подземната железница.
Изпитанията по най-старите тунели минаха успешно в ранните часове на неделя в отсечката между станциите Earl's Court и Moorgate. След локомотива бяха закачени първокласни викториански вагони с дървена ламперия и месингови лампи, пише dnevnik.bg.
Всичко това се подготвя вече три години с помощта на кампания за набиране на средства, дарения от националната лотария и детайлно възстановяване на вагоните. С тапицирани седалки, големи прозорци, кожени панели и газово осветление те са емблемата на лукса от 1892г.
Първото пътуване е било през 1863г., а преди повече от 100 години е спряло използването на парни машини в централната част на метрото. Като потвърждение, че с тази техника не е лесно да се работи, на станция Baker Street се повреди вентил и всичко потъна в пара.
На 9 януари 1863г. е направено първото в света подземно пътуване на железница - от Paddington до Farringdon. Но са били нужни години на лобиране в парламента преди да се даде окончателно разрешение за строеж на метро през 1854г. и строителството реално да започне през 1860г.
Лондонското метро започва да работи три години след това. Парни локомотиви се използват до 1905г.
Билетите за възпоменателното пътуване на 9 януари 2013г. се разпродадоха веднага. Всеки от тях струва по 180 паунда.
Парен локомотив се завърна в лондонското метро
- 18.12.2012 | 20:32
- 1523