Инфлуенсърите под лупа в Турция

Pixabay
share

Турция постави инфлуенсърите под лупа - глоби в размер на 6,4 милиона турски лири (около 170 хиляди евро) получиха 16 популярни в социалните мрежи фигури заради рекламирани от тях продукти, съобщи турската частна телевизия НТВ, информира БТА.

Съветът по реклама към Министерството на търговията извършва проверки на рекламите в социалните медии, довели до налагането на глоби на обща стойност 6,4 милиона турски лири на петима инфлуенсъри през миналата година и на 11 през първата половина на тази година.

Инфлуенсърът Андрю Тейт e под домашен арест в Румъния

След като Съветът беше натоварен да контролира дейността на "влиятелните лица в социалните медии" -  т.нар. инфлуенсъри, през март 2022 г. бе стартиран проект за проверяване на рекламите в социалните медии чрез изкуствен интелект. Благодарение на проекта процентът на случаите, в които не се посочва ясно и разбираемо, че публикациите на инфлуенсърите представляват реклама, е намалял от 57 на сто на 11 на сто, посочва телевизията.

В случаите, в които Съветът е установил нарушение, са били наложени необходимите административни санкции, като от началото на годината са санкционирани общо 50 профила в социалните мрежи, нарушили с рекламите си законодателството. За сравнение през цялата минала година са били санкционирани 77 профила.

Размерът на административната глоба, налагана на инфлуенсър, който е направил реклама в противоречие със законодателството, бе 347 хиляди турски лири (9140 евро) миналата година, а през 2024 г. стана 550 хиляди турски лири (14 500 евро).

Водещи новини

Още новини