Главният изпълнителен директор на "Тесла" Илон Мъск прави планове да посети Китай още през април и търси среща с китайския премиер Ли Цян, предава Ройтерс, като се позовава на свои източници. Точните дати на посещението зависят от графика на новия китайски премиер.
Китай е вторият по големина пазар на "Тесла" след Съединените щати, а заводът в Шанхай е най-големият производствен център на производителя на електрически автомобили.
Посещението на Мъск ще бъде първото му в Китай след пандемията от COVID-19 и откакто Си Дзинпин си осигури трети мандат като президент на Китай. Преди Ли да стане премиер през март, той беше партиен секретар на Шанхай, където ръководеше изграждането и откриването на фабриката на "Тесла".
За последно Мъск посети Китай в началото на 2020 г,. но той продължава да изнася виртуални речи на форуми като Китайската световна интернет конференция.
Ли и Мъск са се срещали и преди, на откриването на завода в Шанхай през 2019 г. През 2020 г. те участваха в онлайн среща, на която Мъск благодари на тогавашния партиен секретар на Шанхай за подкрепата за работата на завода по време на избухването на пандемията, според съобщения в местните медии.
Планираното посещение на Мъск също идва, когато Китай се опитва да привлече повече чуждестранни инвестиции, за да подпомогне икономиката, засегната от три години ограничения заради COVID-19.
Ли вече участва през изминалата седмица в бизнес събития, посетени от Тим Кук от "Епъл" и Алберт Бурла от "Пфайзер"
"Тесла" се сблъсква с множество проблеми, като забавяне на плановете си за значително разширяване на завода в Шанхай.
На автомобилите на "Тесла" е забранено да влизат в китайските военни комплекси и местата за политически срещи на фона на опасения относно камерите, монтирани на превозните средства, и компанията все още чака одобрението на Пекин да предложи своята пълна технология за самостоятелно управление в Китай.
Китай също е един от най-големите източници на приходи извън САЩ за "Туитър", който Мъск пое миналата година.
Операциите на "Туитър" в Китай предизвикаха разделения в компанията между екипи, които искат да увеличат максимално възможностите за продажби, и други, загрижени за ефектите от правене на бизнес с държавни субекти във време на нарастващо напрежение между Пекин и Вашингтон, казаха източниците на Ройтерс.