Индия обяви днес нови правила за регулиране на големите социални медии като Фейсбук (Facebook) и Туитър (Twitter). Това е поредното усилие на правителството на премиера Нарендра Моди за затягане на контрола над големите технологични компании, съобщава БТА.
До правилата се стигна, след като Туитър пренебрегна нареждане за сваляне на съдържание за фермерските протести, което подхрани стремежа на властите, датиращ от 2018 година, да ограничава материалите, които намира за дезинформация или незаконни.
Новите мерки ще изискват от големите социални медии да създадат механизъм за обжалване и да назначат ръководни кадри, които да координират прилагането на разпоредбите, се посочва в съобщението на властите.
Правителството отбелязва, че насоките в неговия етичен кодекс за цифровите медии са необходими, за да накара социалните медии и други компании да бъдат отговорни към злоупотреби. Фирмите в бранша трябва да бъдат "по-отговорни и отчетни", заяви пред журналисти министърът на електрониката и информационните технологии Рави Шанкар Прасад при очертаването на правилата. Подробна версия на насоките се очаква да бъде публикувана по-късно и да влезе в сила три месеца след това. Конкретна дата обаче не се посочва.