Когато миналия месец VeryFirstTo.com пусна своята оферта за екскурзия на стойност 1.5 млн. долара, много хора я приеха просто като рекламен трик.
На практика, дори и компанията, която предлага екскурзията, не е очаквала някой да се възползва от офертата – двегодишно луксозно околосветско пътешествие с разглеждане на 962 забележителности, включени в световното културно наследство на ЮНЕСКО.
Това прави програмата на екскурзията доста интензивна, тъй като в продължение на две години ще трябва да се разглеждат по повече от една забележителност на ден.
Тогава компанията получава телефонно обаждане. Неизвестен мъж от Китай, който в момента е докторант, е подписал договор за екскурзията и сега се подготвя да започне пътешествието си през следващата година. Пътуването ще включва посещението на над 150 държави, отсядане в най-луксозните хотели и полети в първа класа.
Въпреки че телефонът на компанията, която предлага екскурзията, не звъни неконтролируемо, тя вече си е осигурила още една предварителна резервация и е имала около 15 запитвания за офертата.
"Когато пуснахме офертата, не заехме дали ще се продава. Не всички наши продукти се продават," казва основателят на компанията Марсел Нобил, който основава Veryfirsto.com in през ноември 2012 г.
Според Нобил в момента сайтът има 18 000 членове, а някои от предишните му оферти, които не са привлекли купувачи, включват лак за нокти с частици от 267-каратов черен диамант за 244 000 долара, както и заснемане на ТВ реклама на предложение за брак за 205 000 долара.
В цената на предлаганата екскурзия е включено и дарение за ЮНЕСКО в размер на 7 600 долара, пише profit.bg.
Засега не става ясно дали китайският клиент, който е заплатил за екскурзията, ще пътува сам, въпреки че цената от 1.5 млн. долара му позволява да вземе със себе си и още един човек. Той също така няма да може да се похвали след това, че е посетил всеки един обект. Малкият шрифт в договора уведомява, че маршрутът му ще покрива само обекти, чието посещение е безопасно и практично.