Световният авторитет в областта на цветовете - Институтът за цветовете Pantone, се произнесе: 2024 г. е годината на "Peach Fuzz" (кадифено прасковен). И обяви, че през следващата година имаме нужда от състрадание и човешка връзка.
Според влиятелната консултантска компания само един нюанс може да осигури това: оранжево-розовият нюанс като нежен, топъл и уютен, деликатно чувствен и сърдечен. Модният цвят е предназначен да представи "желанието ни да се грижим за себе си и за другите" и "чийто всеобхватен дух обогатява ума, тялото и душата".
"В търсене на нюанс, който да отразява вродения ни стремеж към близост и връзка, избрахме цвят, излъчващ топлина и модерна елегантност. Нюанс, който резонира със състрадание, предлага осезаема прегръдка и с лекота свързва младежкото с вечното", казва Леатрис Айземан, изпълнителен директор на Pantone, в съобщение за медиите.
За да избере цвета, който ще даде тон на предстоящата година, Pantone разглежда новите тенденции в редица индустрии. Експертите проучват развлекателната индустрия и филмите в процес на производство, новите артисти, модата, всички области на дизайна, желаните дестинации за пътуване, новите стилове на живот, социално-икономическите условия и други влияния.
"Влиянието може да произтича и от нови технологии, материали, текстури и ефекти, които оказват влияние върху цветовете, съответните платформи на социалните медии и дори предстоящи спортни събития, които привличат вниманието на целия свят", казват от компанията.
Цветовете на годината на Pantone определят развитието на продуктите и решенията на потребителите в областта на модата, индустриалния и интериорния дизайн, опаковането на продукти и други области.
Преди това Pantone избра Viva Magenta за 2023 г. и Very Peri за 2022 г.
Според компанията новият оранжево-розов нюанс внася комфорт, спокойствие и красота в дигиталния свят; той е модерен и същевременно препраща към миналото.
"Във време на сътресения в много аспекти на живота ни, нуждата ни от грижа, съпричастност и състрадание става все по-силна, както и представите ни за едно по-спокойно бъдеще. Напомняме си, че жизненоважна част от пълноценния живот е доброто здраве, издръжливостта и силата да му се наслаждаваме", казва вицепрезидентът на компанията Лори Пресман. Нуждаем се от цвят, "чиято нежна лекота и ефирно присъствие ни издигат в бъдещето", добави Пресман, цитиран от offnews.bg.
Мнозина в социалните мрежи се съгласиха с избора, като го определиха като красив и освежаващ. Други пък определиха цвета като скучен, нестандартен и нелицеприятен.
Според някои коментари прасковеният цвят напомня на пресилен винтидж нюанс. Цветът "ми напомня на всеки избор на цвят за дома от 90-те години", гласеше коментар в Instagram.