Британската комисия по рекламни стандарти (ASA) забрани реклама на L'Oreal с Джулия Робъртс и Кристи Търлингтън заради активното използване на фотошоп.
Рекламите, които са за марките Lancome и Maybelline "нарушават рекламните стандарти, тъй като подвеждат потребителя", се казва в становището на комисията.
Забраната дойде след жалба на депутатката Джо Суинсън, един от основателите на "Кампания за увереност в своето тяло". Според нея въпросната реклама е "нереалистична" и поражда комплекси у обикновените жени.
"Джулия Робъртс и Кристи Търлингтън са достатъчно красиви, че лицата им да се нуждаят от компютърна обработка", заявява Суинсън.
От L'Oreal твърдят, че рекламата с Търлингтън точно илюстрира резултата от употребата на продукта, но признаха, че снимката е ретуширана, за да се осветли кожата и изчистят сенките под очите.
Компанията не отрече и намеса в снимката на Робъртс, но според тях резултатът не е насочен, за да се измами с ефекта от продукта, а е по-скоро "вдъхновяващ".