Американската технологична компания "Епъл" ще трябва да плати 2,25 милиона австралийски долара глоба за подвеждаща реклама във връзка с таблета iPad. Решението е взето на извънсъдебна среща с Австралийската комисия за защита на конкуренцията, съобщава bTV.
Според институцията, от рекламата на iPad се разбирало, че таблетът може да действа в Австралия с функцията 4G. 4G обаче действа единствено в САЩ и Канада. Въпреки това технологичният гигант си е послужила с нея като рекламен аргумент по цял свят, което според комисията е подвеждаща реклама.
След като органът за защита на конкуренцията е съобщил решението си на американската компания, тя предложила да изплати обезщетения на австралийските си клиенти, които са се почувствали измамени.
"Епъл" публикува и анонси, разясняващи възможностите на продукта си.