Картината на Леонардо да Винчи “Салватор мунди” („Спасителят на света“), която неотдавна бе обявена от в. „Ню Йорк Таймс“ за изчезнала, се намира на яхтата на собственика й - принцът на Саудитска Арабия Мохамед бин Салман, съобщи Artnet.com, като се позова на два източника.
Картината на Леонардо е окачена в яхтата "Сирин", принадлежаща на саудитския престолонаследник. Тя ще украсява плавателния съд, докато не бъде построен културният център в района на Ел-Ула в провинция Ел-Мадина, където ще бъде изложен шедьовърът, пише "Монитор".
По данни на агенция Блумбърг напоследък яхтата на принц Мохамед бин Салман се намира в района на египетския курорт Шарм ел-Шейх.
Светът прикова вниманието си към творбата преди две години - на 15 ноември 2017 г., когато на търг в Christieʼs неизвестен купувач (но още тогава се предполагаше, че става дума за принц Салман) брои рекордните 450 млн. долара, правейки “Салватор мунди” най-скъпата картина в света. Целта тогава беше тя да стане част от изложба в “Лувъра Абу Даби”, но събитието беше отложено.
Картината бе продадена от руския милиардер Дмитрий Риболовлев, който пък я бе купил през 2013 г. За 127,5 милиона долара.
През тази година "Ню Йорк Таймс" обяви творбата за изченала.
Съвсем наскоро Лувърът отказа да включи най-скъпата картина в света в голямата си изложба с творби на Леонардо да Винчи по повод 500 години от смъртта на ренесансовия гений. Експертите на най-известния музей в света смятат, че Леонардо не е рисувал “Салватор мунди” (“Спасителят на света”) и платното може да участва в юбилейната експозиция само ако под него пише, че е изработено в ателието на Леонарно, а не, че той е автор на картината. На нея Иисус е изобразен в ренесансова роба, давайки благословия с дясната си ръка и държейки кристално кълбо в лявата. Творбата е рисувана около 1500 г. През XVIII в. Картината изчезва, а през 1900 г. е била продадена като работа на един от последователите на Леонардо. След реставрация през 2007 г. Няколко експерта заявиха, че „Спасителят на света“ е дело на самия да Винчи. Но в Лувъра продължават да смятат, че платното е работа на ателието на Леонардо, а не на един художник.