Хората, на които им се налага да са любезни с клиенти, посягат по-често към чашката

Pixabay
share

Служителите, които трябва да потискат отрицателните си емоции в работата, по-често отреагират с алкохол в края на деня, съобщи в. "Дейли мейл".

Американски психолози установиха, че хората, които работят с клиенти, са склонни "да разпускат" у дома, защото фалшивите усмивки са изтощителни.

"Колкото повече трябва да контролират отрицателните емоции в службата, толкова по-малко способни са те да контролират количеството изпит алкохол след работа" - каза ръководителката на изследването Алиша Гранди, професор по психология в университета на Пенсилвания.

Връзката между работата в сферата на услугите и злоупотребата с алкохол е установена от предишни изследвания. Американските психолози са търсели причината за нея. Те са анализирали данни от национално изследване на стреса в работата и здравето.

Резултатите показват, че хората, които работят с клиенти, пият повече. Тези, които трябва да се преструват, също пият повече, особено ако чувстват, че нямат контрол.

"Връзката между задължителното преструване и пиенето след работа е по-силна за импулсивните хора или за тези, които не определят сами как да се държат в службата" - каза проф. Гранди. Такива хора по-трудно контролират емоциите си и когато се приберат, нямат волята да спрат след първата чашка.

Хората, които контактуват поотделно с клиенти, пият повече от тези в образователната или здравната сфера. Причината може да е, че първите обикновено са млади, в началото на кариерата си. Те може да не се контролират добре или да смятат, че преструването е важно, за да спечелят пари.

"Парите дават мотивация за надмогване на естественото предразположение, но да го правиш цял ден, може да е изтощително" - обясни проф. Гранди.

Преструването може да е изтощително и ако служителят мисли, че работата му не е удовлетворяваща.

Водещи новини

Още новини