Хърватите харчат все повече за Свети Валентин

Pixabay
share

Разходите на хърватските потребители за подаръци за Деня на влюбените - Свети Валентин, се повишават все повече с всяка изминала година, сочи проучване, цитирано от агенция Хина.

От 2016 до 2018 г. харчовете за празнично пазаруване са нараснали с 55 процента. Ръстът при купуването на цветя е от 72 процента, а продажбите на бижута за празника са се увеличили още повече - със 76 на сто, показва проучването на Mastercard Love Index. В проучването са анализирани плащанията, осъществени около 14 февруари с кредитни и дебитни карти или предплатени трансакции.

Изследването показва, че хърватите изглежда отдават предпочитание на преживяванията вместо на материалните неща, като например предпочитат да харчат за вечери в ресторанти вместо да купуват подаръци. Разходите за вечеря навън са нараснали с 34 процента в разглеждания период, а тези за престой в хотел са се повишили с 48 на сто. Плащанията по карта за покупка на подаръци са нараснали с 45 процента.

Водещи новини

Още новини