Днес 41-годишният Алберто Пърлман е главен изпълнителен директор на най-голямата брандирана фитнес програма - Zumba Fitness. Преди обаче да участва в основаването на Zumba, той е безработен 24-годишен.
През 2001 г. Пърлман все още се възстановявал от фалита на първия си бизнес – стартъп акселератор, който прекратява дейност след спукването на дотком балона. Той искал да продължи да работи за себе си, но не бил сигурен откъде ще дойде следващата му идея. Докато един ден на вечеря майка му Ракел не споменала за инструктора си по аеробика, чиито тренировки в местния фитнес били винаги пълни.
Любопитен дали това нещо има бизнес потенциал, Пърлман отишъл във фитнеса, за да посети една такава тренировка. Когато стигнал, опашката от чакащи се извивала до ъгъла на сградата. Той веднага разбрал, че инстрокторът Бето Перез се занимава с нещо, което може да бъде развито.
“Някои хора не можаха да влязат, защото залата бе прекалено пълна,” споделя Пърлман пред CNBC. “Не разбирах защо, докато не видях как протича тренировката.”
Когато Перез пуска музиката, всичко си идва на мястото. Това, което Пърлман вижда, е фитнес с пълно себераздаване — хората следвали хореографията на Перез на фона на латиномузика, която ги карала да се чувстват така, сякаш танцуват със свои приятели, а не сякаш тренират.
“Казах му: Защо не заснемем това, което правиш, на видео и да го предоставим на хората да го използват вкъщи?"
Проблемът бил, че никой, нито Пърлман, нито Перез, нито Алберто Агион (приятел на Пърлман от детинство, който работел с него във фалиралия стартъп акселератор) разполагал с парите, за да може това да се превърне в мащабен проект. Затова решили да заснемат промо видео.
Те взели камера и се запътили към плажа.
“Първо заснехме видео с най-обикновена любителска камера на плажа с 200 от трениращите при Бето. След това използвахме това видео и започнахме да го показваме на потенциални инвеститори,” казва той.
“Всички ни отказваха.”
Повече четете ТУК